dijous, 13 de novembre del 2008

El pare del no nascut (Inspirat en el conte «La cita a Samarra» de W. Somerset Maugham)

Parla el fill no nascut:

Hi havia una dona embarassada que va anar amb el seu marit al centre comercial del barri per tal de fer-hi la compra de la setmana. Al cap de molt poc, la dona es va tornar blanca i va demanar al seu marit que tornessin a casa de seguida. Tan aviat com el cotxe es va aturar al garatge de casa, la dona es va posar a plorar: «Quan hem entrat al centre comercial, un nen m'ha donat una empenta i, quan s'ha girat, m'he adonat que era el nostre fill que encara no ha nascut, que m'ha mirat i m'ha fet un gest de rebuig. He d'anar de seguida al metge, m'he d'assegurar que el nostre nadó està bé i que no hi ha cap problema amb l'embaràs.» L'home va tornar a engegar el motor del cotxe i va portar la seva dona a l'hospital. La va deixar a la consulta del ginecòleg i va conduir fins al centre comercial del barri. Em va veure enmig de la gentada i, acostant-se fins a on era jo, va demanar-me: «Per què rebutges a la teva mare?» «No era cap gest de rebuig – vaig dir-li –, era només l'efecte de la sorpresa. M'he quedat parat de veure-la amb tu, perquè el meu pare és el ginecòleg i no entenc perquè encara no t'ha demanat el divorci.»